---- > Guild Wars: Factions < ----

Discutii despre alte jocuri !
Post Reply
create_my_ownp
Administrator
Posts: 3558
Joined: Thu Apr 16, 2009 5:13 am
Jucator SA:MP ?: Da
Nick:: in_so@pta
Jucator CS ?: Da
Location: Romania/Bucuresti
Contact:

---- > Guild Wars: Factions < ----

Post by create_my_ownp »

Popularitatea de care se bucura Guild Wars nu a reiesit doar din cele un milion de exemplare vandute pana in septembrie 2005, ci si in premiile luate si aprecierile facute de critica de specialitate la sfarsitul anului trecut. Succesul jocului nu se datoreaza atat lipsei taxei lunare, cat complexitatii si rejucabilitatii imense de care se bucura partea de PvP (player versus player). La mai mult de noua luni dupa lansare, putem spune ca Guild Wars a intrat intr-o faza de maturitate, caci acum nu se mai inventeaza builduri, ci se perfectioneaza cele existente. Astfel, spre deosebire de primele saptamani la aparitia jocului, castigarea unui meci depinde acum in principal de experienta jucatorilor din echipa si mult mai putin de ce fel de skilluri folosesc. Si asta si din cauza ca, in ciuda celor 6 clase (profesii) cu peste 450 de skilluri in total, Guild Wars este un joc echilibrat. Dovada in acest sens este faptul ca ArenaNet au modificat aceste skilluri de foarte putine ori, prima schimbare in acest sens avand loc abia dupa 4 luni de la lansarea sa. Este o performanta cu care putini producatori se pot mandri atunci cand e vorba de cat de balansat este un joc in momentul aparitiei sale.

Mai mult, ArenaNet vor sa se autodepaseasca, deoarece urmatorul capitol, Guild Wars: Factions, asteptat in aceasta primavara, va introduce doua noi clase cu skillurile aferente, plus un numar de skilluri suplimentare pentru profesiile existente. De aici rezulta doua posibilitati pentru perpetuarea acestui echilibru: fie noile skilluri vor trebui sa se integreze perfect printre cele actuale, fie acestea din urma vor suferi modificari, unele chiar majore. Pentru a se asigura ca acest echilibru va fi mentinut si in contextul introducerii noilor skilluri, ArenaNet, asa cum ne-au obisnuit in 2004 cu Guild Wars, au ales sa organizeze un beta event gratuit al carui scop a fost acela de a testa cele doua noi profesii, Ritualist si Assassin.

Primul lucru care m-a surprins a fost ca noile skilluri nu au fost disponibile de la inceput, ci s-au oferit cateva template-uri, restul skillurilor urmand a fi deblocate prin Faction Points. Nu am inteles motivul acestei decizii, avand in vedere ca acest event a fost creat tocmai pentru a testa noile profesii/skilluri. Pentru un jucator veteran, perioada de timp cat a durat acest event a fost prea mica pentru a debloca suficiente skilluri pentru a-si face o impresie cat de cat corecta privind impactul pe care il vor avea acestea privind gameplay-ul actual. Cu atat mai mult, jucatorii aflati la primul sau contact cu Guild Wars nu au avut nici o sansa de a folosi si alte skilluri in afara de cele din template-uri. Plus ca unii dintre acestia s-au plans de lipsa anumitor informatii importante privind conceptele si principiile care guverneaza jocul.

Cele doua profesii, Ritualist si Assassin, nu sunt clase noi dupa cum ar parea la prima vedere, ci o incrucisare a celor existente. Ritualist este o combinatie de Monk cu Ranger, Necromancer si Elementalist, in timp ce Assassin poate fi descris ca un amestec de Warrior cu abilitati specifice de Mesmer si Necromancer. Ca si Rangerii, un Ritualist poate casta spirite ce influenteaza o anumita zona din jurul lor. Spre exemplu, Wanderlust si Earthbind forteaza inamicii sa fie tot timpul in miscare, ceea ce face extrem de eficiente strategiile de bodyblock sau skillurile de snare. Pe de alta parte, spirite, cum ar fi Recuperation, confera anumite avantaje coechipierilor aflati in raza lor. Nu e greu de observat ca astfel este foarte posibil sa asistam odata cu aparitia capitolului 2 la o scadere a popularitatii tacticilor de split prezente in GvG. Mai mult, spre deosebire de cele ale Rangerilor, spiritele Ritualistului pot cauza damage, ceea ce le face destul de periculoase, cel putin in teorie, fata de adversarii cu putina viata situati in apropierea lor.

Dar un Ritualist nu poate determina soarta unei lupte doar prin intermediul spiritelor, ci si poate vindeca coechipierii, fiind in unele situatii mai eficienti decat un Monk. Ritualistul mai dispune si de skilluri ce influenteaza caracteristicile coechipierilor. De exemplu, Brutal Weapon se dovedeste un skill deloc neimportant in cazul buildurilor de Ranger Spike; Guided Weapon poate da un nou avant buildurilor cu Warriori ale caror eficienta este diminuata in prezent de Blind, Guardian, Aegis sau Ward Against Melee; iar Resilient Weapon se poate dovedi o alegere buna in cazul combaterii efectelor unui build cu hexuri si conditions.

Marea slabiciune a unui Ritualist este ca majoritatea skillurilor au un timp mare de castare si reactivare, ceea ce il face o tinta ideala pentru un Mesmer cu Migraine sau Arcane Conundrum. Mai mult, faptul ca poate substitui cu succes rolul unui Monk il poate face sa fie in general tinta preferata a adversarilor.

Desi dispune de skilluri de melee, skillurile Assassinului au un damage mic comparativ cu cele ale Warriorului. Insa rolul lor iese in evidenta prin faptul ca au ca efect secundar punerea de conditii pe adversar. Mai mult, unele skilluri au efecte bonus atunci cand inamicii sufera de o conditie sau hex. Iar eficienta lor este maxima atunci cand se casteaza inlantuit, comboul astfel rezultat putand fi devastator. Reversul medaliei este ca aceste combo-uri isi pierd din eficacitate daca unul din skillurile ce intra in componenta lor nu este castat din diverse motive (lipsa de energie, Diversion).

Dar un Assassin nu poate fi numai un foarte bun damage dealer, ci poate avea si roluri mai versatile. Desi dureaza doar trei secunde, Dash poate juca un rol important in anumite situatii din cauza ca imprima o viteza cu 50% mai mare decat cea normala (cea mai mare viteza din joc in prezent fiind cu 33% mai mare decat cea normala). Mai mult, posibilitatea de a se teleporta si a reveni in locul initial confera Assassinilor un rol cheie in cadrul echipelor ce se furiseaza la Lordul sau Priestul advers. Totodata, Assassinii pot constitui o alegere extrem de inspirata, atunci cand coechipierii Warriors sunt impiedicati sa ajunga la linia a doua inamica sau la Monks.

Dezavantajele profesiei de Assassin constau in faptul ca nu pot suporta pentru mult timp un damage sustinut, ceea ce va face ca Warriorii cu rol de tank sa abia cautare in continuare. In al doilea rand, atunci cand skillurile sale nu se folosesc in combinatie cu cele ale coechipierilor, Assassinul poate fi anihilat, daca este impiedicat sa casteze skilluri cheie in combo-urile pe care le are la dispozitie.

Asa cum era de asteptat, introducerea a doua noi profesii cu skillurile aferente va necesita o rebalansare atenta a jocului. Sunt absolut sigur ca anumite builduri foarte populare in prezent vor trebui modificate sau regandite din temelii. Mai mult, ca si in vara anului trecut, jocul va urma doua tendinte: fie cea a buildurilor superspecializatiate a caror slabiciune va fi un build total opus, fie cea a buildurilor prin a caror constructie se va cauta sa se anticipeze cat mai multe builduri adverse. Cert este ca anumite concepte si mecanisme de joc vor suferi modificari importante sau vor disparea in favoarea altora noi.

Sper ca acest event menit sa testeze noutatile ce vor fi introduse de Guild Wars: Factions nu va fi ultimul. Sper ca urmatorul event sa ofere tuturor jucatorilor acces gratuit la toate skillurile celor doua noi profesii - abia atunci se va putea observa cu adevarat care skilluri sau combinatii de skilluri trebuie sau nu balansate. De asemenea, sper ca urmatorul event sa aiba si content PvE, caci nu sunt putini aceia care joaca Guild Wars sau vor cumpara Guild Wars: Faction doar pentru partea PvE.

Guild Wars este un joc fara taxa lunara, ceea ce face ca viitorul sau sa depinda exclusiv de succesul de care se vor bucura urmatoarele capitole. ArenaNet nu au voie sa greseasca cu lansarea lui Guild Wars: Factions. Al doilea capitol va trebui sa satisfaca trei categorii de jucatori de Guild Wars: cei inactivi de cateva luni, cei care il joaca regulat (zilnic sau saptamanal) si cei care vor intra pentru prima data in contact cu universul din Guild Wars.
Vrei un host de calitate si serios pentru serverul tau?
VEZI SERVERE HOSTATE LA NOI : http://www.zonek.ro/index.php?option=com_lgsl&Itemid=5
0763.55.9997 Comanda ACUMA OFERTA LIMITATA
Y: zonek_telecom | http://www.zonek.ro
- Nu te baga in pat nervos, stai treaz si "lupta". http://forum.zonek.ro inscrie-te si vezi cum se manifesta...
- Pentru schimb de Linkuri Intra AICi : http://forum.zonek.ro/linkex
Image
- Pentru cereri de Parteneriate prin Bannere Intra
AdiccteD
Jr. Member
Jr. Member
Posts: 109
Joined: Tue May 05, 2009 6:06 pm
Jucator SA:MP ?: Nu
Jucator CS ?: Nu
Location: focsani

Re: ---- > Guild Wars: Factions < ----

Post by AdiccteD »

am jocu original acasa dar din pacate nu mam jucat prea mult mi s-a parut destul de plictisitor.oto mai frumos e cabal,pw(pwerfwct world),sau archlord.cel putin asta e parerea mea,
Daca iti iubesti meseria inseamna ca nu ai muncit deloc pana acum!!
Threats don’t work on me … I’ve already been to hell

Image
Asquiro
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: Mon Jun 22, 2009 11:15 am

Re: ---- > Guild Wars: Factions < ----

Post by Asquiro »

Last edited by Asquiro on Tue Jun 23, 2009 8:20 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Alte jocuri”