STALKER: Shadow of Cernobyl
Posted: Sun May 31, 2009 4:36 pm
Alternativa jocurilor anuntate cu trambita si care se tot amana - Doom III si Half-Life 2, vine de la CGS si THQ, care vor lansa in acest an - S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost. Am vazut filmul in-game din Half-Life 2, am vazut ce sistem fizic complex are implementat acest joc si m-am ingrozit cand mi-am dat seama ce configuratie performanta ar trebui sa posed, ca sa ma bucur de un FPS ridicat. Dupa cum probabil stiti, producatorii jocului Doom III au anuntat inca de pe acum, ca se va misca bine pe ultimul ATI Radeon.
Eu unul, nu sunt pregatit sa fac aceasta schimbare si probabil ca ma voi rezuma la alte jocuri care merita jucate, se ridica la nivelul celor doua, mai sus amintite - poate chiar le intrece in unele privinte - si care se vor misca cum trebuie pe o configuratie low-end, unul dintre ele fiind S.T.A.L.K.E.R. De curand, am avut ocazia sa incerc o versiune pre-alpha a jocului S.T.A.L.K.E.R. si desi mai sunt destule de realizat sau de remediat in joc, am ramas totusi, uimit de ceea ce am vazut. Din informatiile aflate de pe site-ul producatorului si din trailerele urmarite, actiunea jocului porneste de la ipoteza unui dezastru nuclear, produs la Cernobal.
Personajul cu care joci este prins in "Zona", intre monstrii rezultati prin mutatii, din cauza expunerii la radiatii si exterminatorii acestora care vaneaza tot ce misca in teritoriul contaminat. Am remarcat din start, in acest pre-alpha o grafica extrem de realista. Totul este iluminat foarte natural, iar cele doua nivele care sunt incluse in pre-alpha sunt pezentate in trei ipostaze - in timpul zilei, la apusul soarelui si pe vreme ploioasa, aspectul intregului peisaj fiind afectat de aceste ipostaze. Toate obiectele prezente in cadrul nivelului sunt modelate si arata extrem de apropiat cu variantele lor din realitate, iar texturile au un grad mare de detaliere si diversitate.
Vegetatia de la nivelul solului este generata numai in zona in care te afli, iar restul obiectelor care fac parte din peisajul naturii - copacii, tufisurile si alte elemente de peisaj sunt si ele diversificate, de diverse marimi si culori. Tot ce este in joc - pe langa peisajul natural, mai sunt cladiri, masini, butoaie, epave metalice, etc - arata foarte realist si pe langa acest fapt, exista si optimizare din punctul de vedere al raportului numar de poligoane / aspect vizual, astfel ca pe un GeForce FX 5200 - pe care il tin overclockat la 320 / 550 Mhz - am obtinut pe o rezolutia de 800x600 impusa de acest pre-alpha, in functie de situatia din joc, intre 40 si 120 FPS-uri, dar in majoritatea timpului valoarea a fost in jurul cifrei de 60-70 FPS-uri.
Armele prezente aici, sunt in numar de cinci - un pistol, o arma semiautomata cu marire, doua mitraliere semi-automate si o mitraliera grea rotativa. Pistolul si cele doua mitraliere aduc intr-o proportie buna cu armele din Counter Strike, desi designul este mai riguros, aspectul grafic mai bun - este folosit pixel shader pentru reflexii - pe cand arma cu marire si mitraliera grea au un design cu totul nou. Insa, armele din acest pre-alpha nu prea au recul, insa sper sa se remedieze acesta "problema" in versiunea finala. Despre miscarile personajelor nu am prea multe de spus, pentru ca, se vede ca, inca nu s-a lucrat la acest lucru, iar botii prezenti in nivel sunt doar pentru teste. Cu toate acestea, am putut observa naturaletea miscarilor detaliate ale unui om-zombi iradiat care incerca sa ma loveasca, sau miscarile aleatoare si independente ale unei intregi "armate" de sobolani contaminati.
Trebuie spus insa, ca pentru versiunea finala, producatorii se lauda ca vor implementa un engine "X-Ray" care ar fi in stare sa realizeze multe lucruri asemanatoare cu ceea ce poate engine-ul de Half-Life 2. Sunetele, prezente in aceasta versiune pre-alpha sunt putine si ele - strigatele creaturilor, zgomotul vantului, ploaia, zgomote metalice, dar cu toate astea, atmosfera creeata este apasatoare si terifianta. Sper sa am ocazia, sa observ o evolutie notabila si in urmatoarele versiuni preliminare - alpha, beta, beta doi... si bineinteles, astept cu mare interes jocul final.
Eu unul, nu sunt pregatit sa fac aceasta schimbare si probabil ca ma voi rezuma la alte jocuri care merita jucate, se ridica la nivelul celor doua, mai sus amintite - poate chiar le intrece in unele privinte - si care se vor misca cum trebuie pe o configuratie low-end, unul dintre ele fiind S.T.A.L.K.E.R. De curand, am avut ocazia sa incerc o versiune pre-alpha a jocului S.T.A.L.K.E.R. si desi mai sunt destule de realizat sau de remediat in joc, am ramas totusi, uimit de ceea ce am vazut. Din informatiile aflate de pe site-ul producatorului si din trailerele urmarite, actiunea jocului porneste de la ipoteza unui dezastru nuclear, produs la Cernobal.
Personajul cu care joci este prins in "Zona", intre monstrii rezultati prin mutatii, din cauza expunerii la radiatii si exterminatorii acestora care vaneaza tot ce misca in teritoriul contaminat. Am remarcat din start, in acest pre-alpha o grafica extrem de realista. Totul este iluminat foarte natural, iar cele doua nivele care sunt incluse in pre-alpha sunt pezentate in trei ipostaze - in timpul zilei, la apusul soarelui si pe vreme ploioasa, aspectul intregului peisaj fiind afectat de aceste ipostaze. Toate obiectele prezente in cadrul nivelului sunt modelate si arata extrem de apropiat cu variantele lor din realitate, iar texturile au un grad mare de detaliere si diversitate.
Vegetatia de la nivelul solului este generata numai in zona in care te afli, iar restul obiectelor care fac parte din peisajul naturii - copacii, tufisurile si alte elemente de peisaj sunt si ele diversificate, de diverse marimi si culori. Tot ce este in joc - pe langa peisajul natural, mai sunt cladiri, masini, butoaie, epave metalice, etc - arata foarte realist si pe langa acest fapt, exista si optimizare din punctul de vedere al raportului numar de poligoane / aspect vizual, astfel ca pe un GeForce FX 5200 - pe care il tin overclockat la 320 / 550 Mhz - am obtinut pe o rezolutia de 800x600 impusa de acest pre-alpha, in functie de situatia din joc, intre 40 si 120 FPS-uri, dar in majoritatea timpului valoarea a fost in jurul cifrei de 60-70 FPS-uri.
Armele prezente aici, sunt in numar de cinci - un pistol, o arma semiautomata cu marire, doua mitraliere semi-automate si o mitraliera grea rotativa. Pistolul si cele doua mitraliere aduc intr-o proportie buna cu armele din Counter Strike, desi designul este mai riguros, aspectul grafic mai bun - este folosit pixel shader pentru reflexii - pe cand arma cu marire si mitraliera grea au un design cu totul nou. Insa, armele din acest pre-alpha nu prea au recul, insa sper sa se remedieze acesta "problema" in versiunea finala. Despre miscarile personajelor nu am prea multe de spus, pentru ca, se vede ca, inca nu s-a lucrat la acest lucru, iar botii prezenti in nivel sunt doar pentru teste. Cu toate acestea, am putut observa naturaletea miscarilor detaliate ale unui om-zombi iradiat care incerca sa ma loveasca, sau miscarile aleatoare si independente ale unei intregi "armate" de sobolani contaminati.
Trebuie spus insa, ca pentru versiunea finala, producatorii se lauda ca vor implementa un engine "X-Ray" care ar fi in stare sa realizeze multe lucruri asemanatoare cu ceea ce poate engine-ul de Half-Life 2. Sunetele, prezente in aceasta versiune pre-alpha sunt putine si ele - strigatele creaturilor, zgomotul vantului, ploaia, zgomote metalice, dar cu toate astea, atmosfera creeata este apasatoare si terifianta. Sper sa am ocazia, sa observ o evolutie notabila si in urmatoarele versiuni preliminare - alpha, beta, beta doi... si bineinteles, astept cu mare interes jocul final.