
SA-MP 0.3d
Optional client update SA-MP 0.3d RC5-3
- (Inca se testeaza) Acum poti folosi sisteul de TextDraw cu un nou ID(4) care 'deseneaza' pe ecran imagini din misiunile singe-player.
[pawn]
if(strcmp(cmd, "/tdsprite",true) == 0) {
new Text:txtSprite1;
txtSprite1 = TextDrawCreate(200.0, 220.0, "samaps:map"); // Text is txdfile:texture
TextDrawFont(txtSprite1, 4); // Font ID 4 is the sprite draw font
TextDrawColor(txtSprite1,0xFFFFFFFF);
TextDrawTextSize(txtSprite1,200.0,200.0); // Text size is the Width:Height
TextDrawShowForPlayer(playerid,txtSprite1);
return 1;
}
[/pawn]
Prin setarea ID-ului font-ului la 4 si cu textul 'TXDfile:texture' poti sa desenezi o singura imagina pe ecran. Posibile valori la txdfile:
- hud: texturi din hud.txd
- samaps: Texturi din San Andreas care este inclus in folderul SAMP.
- Orice fisier .txd si textura care poate fi gasita in folderul models\txd din directorul GTA SA.
Exemple de lucruri care poti fi desenate pe ecran,prin fontul 4:

Optional client update SA-MP 0.3d RC5-2
- Acum poti sta si pe un obiect atasat de o masina.
- S-a schimbat modul prin care clientul misca obiectele(algoritmul ..)
Client/Server update SA-MP 0.3d RC5
- S-a adaugat callback-ul OnPlayerGiveDamage. Este opusul lui OnPlayerTakeDamage. Este trimis de un jucator care ii ia viata altui jucator.
- Mai multe adjustari la viteza de tragere a armelor.
- S-a rezolvat SetPlayerTeam() care cateodata se desincroniza si permitea sa iti omori coechipierii.
- Jucatorii au gasit o cale sa faca sa nu se poata folosi codurile culorilor in chat. Asta a fost rezolvata in 0.3d.
- S-au adaugat skinurile lipsa. Multumiri lui IllidanS4 pentru ID-uri si numele filelor vocilor.
Optional client update SA-MP 0.3d RC4-2
- Cativa utilizatori au primit crash la pornirea jocului datorita Securom, dar aceasta problema a fost rezolvata.
Client/Server update SA-MP 0.3d RC4
- Au fost marite sloturile serverului la 500 (acum incap 500 de jucatori).
- MoveObject nu se va bate in cap cu functia de rotire a unui obiect daca aceasta nu este definita. Nu se va bate in cap nici cu functia SetObjectRot().
- S-a rezolvat textura gardului de la Area51 (Acum este vizibil pe ambele parti).
Optional client update SA-MP 0.3d RC3-3
- Acest update ar trebui sa corecteze parametri raportati de jucatori si sa faca jocul sa ruleze la o viteza mai buna (fara lag).
- A fost adaugata linia 'multicore' in sa-mp.cfg . Daca setezi multicore=1 i interiorul sa-mp.cfg, GTA:SA va folosi multiple CPU cores (Pentru procesoarele cu mai multe "cores" gen Dual Core, I5, i7, etc.) pentru a rula GTA:SA.
- Au fost adaugate ultimele modele de la cessil in fisierul samp.ide/samp.img.
- A fost scos modelul BigCesar din samp.ide deoarece cauza probleme.
Important: Pentru serverele ce folosesc comanda SPECIAL_ACTION_USECELLPHONE. Aceasta actiune speciala nu va mai afisa telefonul in mana jucatorului. Acest lucru a fost facut pentru a se putea utiliza si alte obiecte in locul telefonului. Pentru o noua comanda foloseste linia de mai jos:
[pawn]
if(strcmp(cmd, "/usecell",true) == 0) {
SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_USECELLPHONE);
SetPlayerAttachedObject(playerid, 4, 330, 6); // 4 = attachment slot, 330 = cellphone model, 6 = right hand
return 1;
}
if(strcmp(cmd, "/stopcell",true) == 0) {
SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_STOPUSECELLPHONE);
RemovePlayerAttachedObject(playerid, 4);
return 1;
}
[/pawn]
Optional client update SA-MP 0.3d RC3-2
- S-a rezolvat problema prin care un stream audio nu se oprea mereu atunci cand porneai alt stream.
- Daca functia MoveObject() este folosita pe un obiect deja aflat in miscare, functia anterioara MoveObject() ce a fost folosita, nu va fi finalizata (se va misca din nou din locul unde a ramas de la functia anterioara).
Se recomanda ca miscarea functiei MoveObject() sa fie incheiata inainte de a porni alta functie asemanatoare.
- S-a rezolvat un "crash" al jocului atunci cand jucatorul statea pe un obiect ce a fost distrus.
- S-a rezolvat problema prin care jucatorul se rotea atunci cand si obiectul facea asta.
- S-au rezolvat niste probleme legate de arme ce au fost introduse o data cu engine-ul GTA modificat din 0.3d RC3.
Schimbarile din SA-MP 0.3d RC3:
- Niste lucruri din GTA:Sa engine au fost modificate pentru a creste FPS si pentru ca jocul sa foloseasca mai putin CPU.
- Au fost adaugate parametrii de rotatie(rX,rY,rZ) pentru functia MoveObject() (ca parametru de baza/implicit).
- A fost adaugata functia AttachObjectToObject(...) .Totodata,poti sta pe acele obiecte(nu sunt 'fantome').
- Au fost adaugate niste exemple de scripturi: cargo ship,pirate ship,ferris wheel,exemple pentru noul parametrii de rotatie de la MoveObject si pentru AttachObjectToObject.
- Au fost reparate scaparile de memorie din comanda 'exec' din configuratiile serverului,descrisa aici: http://www.exploit-db.com/exploits/17893
Echipa Sa-Mp va recomanda sa folositi configuratiile voastre pentru server si sa nu luati direct din alte servere.Totdeauna editati/uitati-va in server.cfg si in fisierele .pwn,inainte de a deschide un server.
Ar fi bine sa re-compilati fisierele care folosesc MoveObject.
Schimbarile din SA-MP 0.3d RC2:
- A fost adaugata functia OnPlayerTakeDamage ce este chemata de fiecare data cand un jucator pierde din viata.
- A fost fixata problema in care vehiculele ce tractau, pierdeau (vizual) trailerul pe ecranul celorlalti jucatori.
- A fost adaugat DIALOG_STYLE_PASSWORD pentru ShowPlayerDialog() ce mascheaza caracterele din input box.
- Streamul Audio se va opri cand jucatorul se deconecteaza de la server.
- A fost fixata problema in privinta celor peste 2000 de ID-uri din PlayerPlayerSound.
- A fost adaugata comanda /audiomsg care blocheaza aparitia mesajului ce continea URL-ul prin care pornea Streamul Audio.
- Serverele de 0.3d apar de acum la lista din tabul "internet" (doar pentru cei cu 0.3d RC2 sau mai mare)
cessil a lucrat la noi modele pentru Sa-Mp 0.3d.
Au fost inlocuite usile celulelor de inchisoare, o modificare a interiorului SFPD (modelul din joc al cladirii) cu usile de celule sterse si insemne de taxi ce pot fi atasate de orice masina.
[pawn]
public OnPlayerTakeDamage(playerid, issuerid, Float:amount, weaponid)
[/pawn]
Functia OnPlayerTakeDamage este chemata atunci cand cineva pierde din viata.
playerid este jucatorul care pierde din viata, issuerid este cel care ia luat din viata (care a tras). Daca jucatorul a pierdut viata din cauza ca a cazut sau alte cauze care nu implica si persoana ce trage, 'issuerid' va fi INVALID_PLAYER_ID. Float:amount este cantitatea de viata pe care jucatorul o pierde. weaponid este id-ul armei care a cauzat scaderea vietii,similar celui de la OnPlayerDeath.
Schimbari pentru SA-MP 0.3d RC1:
- Suport pentru Shoutcast/Icecast internet radio (radio online direct in serverul de samp)
- Toate sunetele din misiuni (Mai mult de 2000 de id-uri) din GTA:SA single player pot fi folosite acum cu functia PlayerPlaySound
- RemoveBuildingForPlayer poate distruge orice cladire sau obiect din interiorul jocului
- S-a rezolvat problema cu radarul "saritor" atunci cand un pasager intra intr-o masina
- S-a rezolvat problema cu sincronizarea masinilor pentru ca inainte apareau ca si cum s-ar teleporta cand jucatorul avea un ping ridicat
- S-a rezolvat problema cu sincronizarea motocicletelor/bicicletelor
- S-a rezolvat "surfing-ul" pe trenuri (statul fara a cadea)
- MAX_OBJECTS a fost marit la 1000
- MAX_PICKUPS a fost marit la 4096
- Limitatorul de cadre (frame limiter) este automat setat sa fie 50 inainte ca un jucator sa il schimbe (valoarea default)
- S-au rezolvat cateva probleme minore cu animatiile atunci cand un jucator iesea din masina
- S-au rezolvat cateva crash-uri .. raportate pe forum
- Serverul are acum o functie prin care monitorizeaza cadrele pe secunda (frames per second) din valorile trimise sau primite via reteaua de internet
- S-a rezolvat o problema prin care jucatorul se respawna pe ultima masina pe care statea
- S-a scos animatia PED FACTALK din lista de la GetPlayerAnimationIndex
- S-au rezolvat coliziunile cu obiectul "lift" prin care jucatorul poate sari din interiorul liftului in timp ce acesta coboara
[pawn]
native PlayAudioStreamForPlayer(playerid, url[], Float:posX = 0.0, Float:posY = 0.0, Float:posZ = 0.0, Float:distance = 50.0, usepos = 0);
native StopAudioStreamForPlayer(playerid);
[/pawn]
PlayAudioStreamForPlayer este folosit pentru ca un jucator sa poata asculta un stream audio shoutcast or icecast . Formatele suportate sunt streamurile ogg/vorbis si cele MP3. Sunetele pot fi redate pe fundal la o anumita functie si pot fi folosite ca un radio normal pentru san andreas, sau pot fi ascultate in mod particular, si auzite pe anumite distante, cand functia 'usepos' este setata 1.
Volumul din streamul audio este controlat de fiecare jucator din volumul jocului sau. Daca volumul din interiorul jocului (radio volume) este setat 0 atunci nu se va auzi nici un stream radio.
In cele mai multe cazuri streamurile audio functioneaza. Daca un jucator foloseste proxy pentru a accesa internetul, streamul va folosi proxy-ul din interiorul Windows internet settings pe care el le-a setat. Pe langa asta exista o functie pentru a adauga un proxy separat prin audioproxyoff=1 in interiorul fisierului sa-mp.cfg.
[pawn]native RemoveBuildingForPlayer(playerid, modelid, Float:fX, Float:fY, Float:fZ, Float:fRadius);[/pawn]
RemoveBuildingForPlayer poate fi folosit pentru a indeparta un anumit obiect din interiorul jocului pentru un anumit jucator. Aceasta functie va fi chemata doar atunci cand id-ul obiectului este corect iar jucatorul se afla in pozitie langa acesta. Poti specifica o zona mai mare din care sa dispara toate obiectele cu acel ID.
[pawn]native PlayerPlaySound(playerid, soundid, Float:x, Float:y, Float:z);[/pawn]
Aceasta functie poate reda aproape toate fisierele din fisierul jocului \data\AudioEvents.txt.
Notati:
- Listele cu servere de 0.3d inca nu sunt operationale (nu au fost pornite).
- Aceasta versiune (de test) este momentan doar pentru scripting.
- Mai multe caracteristici si modele vor fi adaugate prin intermediul urmatoarelor RC-uri.
0.3d files
Ultima versiune:
SA-MP 0.3d RC5 Client: http://team.sa-mp.com/RC/03d/sa-mp-0.3d-RC5-install.exe
SA-MP 0.3d RC5 Windows Server: http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC5_win32.zip
SA-MP 0.3d RC5 Linux Server: http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC5.tar.gz
Mai vechi:
SA-MP 0.3d RC4-2 Client: http://team.sa-mp.com/RC/03d/sa-mp-0.3d ... nstall.exe
SA-MP 0.3d RC4 Windows Server: http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC4_win32.zip
SA-MP 0.3d RC4 Linux Server: http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC4.tar.gz
SA-MP 0.3d RC3-3 Client: http://team.sa-mp.com/RC/03d/sa-mp-0.3d ... nstall.exe
SA-MP 0.3d RC3 Windows Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC3_win32.zip
SA-MP 0.3d RC3 Linux Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC3.tar.gz
SA-MP 0.3d RC2 Client: http://team.sa-mp.com/RC/03d/sa-mp-0.3d-RC2-install.exe
SA-MP 0.3d RC2 Windows Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC2_win32.zip
SA-MP 0.3d RC2 Linux Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC2.tar.gz
SA-MP 0.3d RC1 Client: http://team.sa-mp.com/RC/03d/sa-mp-0.3d-RC1-install.exe
SA-MP 0.3d RC1 Windows Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC1_win32.zip
SA-MP 0.3d RC1 Linux Server (20 slot): http://team.sa-mp.com/RC/03d/samp03dsvr_RC1.tar.gz